Forum www.letsbecreative.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Królestwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.letsbecreative.fora.pl Strona Główna -> RPG / Fabuła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poison
Original
Original


Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 1217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:39, 23 Lip 2013    Temat postu: Królestwa

    FEERA

Nazywane też Białą Ziemią, bo właśnie z tym kolorem jest zwykle kojarzona, biorąc pod uwagę symbolikę. (Złudnie) pokojowe, tolerancyjne, dość nowoczesne królestwo - władcy są wybierani przez wolną elekcję, dziedziczenie tronu już dawno odeszło w zapomnienie (choć potomstwo władcy automatycznie brane jest pod uwagę przy kolejnej elekcji, jeśli tylko osiągnęło odpowiedni wiek), zakaz niewolnictwa, równouprawnienie kobiet. Król/Królowa rządzi przez okres 9 lat - Rada* może wnieść o wcześniejsze zwolnienie z obowiązków po 6 latach rządów. Celibat małżeński władcy.
Dość bogate królestwo, prężnie rozwijająca się gospodarka praktycznie we wszystkich kierunkach, niezależnie od tego czy to rolnictwo, handel czy usługi.


    KHEETH

Ma największy, niemal całkowity dostęp do Szkarłatnego Morza, więc gospodarka morska ma się bardzo dobrze - przemysł rybny, budowa statków, transport, spedycja, wszystko na wysokim poziomie. Wyjątkowo urodzajne ziemie, niestety występujące w małych ilościach; mimo dobrze rozwiniętego rolnictwa, mało osób jest w nim zatrudnionych. Sporo dzikich i niedostępnych gór, lasy na południowo-zachodniej granicy z Bor, a także zakazana strefa, Brzeg (znajdująca się nad Szkarłatnym Morzem, zgodnie z nazwą), gdzie wieki temu osiadły się syreny. Doskonale rozwinięty system obrony i fortyfikacja, duże inwestycje w armię, najlepiej wyszkolona gwardia królewska, zwana Czarnymi Zastępami, stałe nabory wojskowe i szkolenia, niezależnie od tego czy trwa wojna. Dość niespokojne miejsce, często wdające się w konflikty między królestwami, czynnie biorące udział w wojnach i bitwach, nawet jeśli bezpośrednio nie dotyczą Kheeth. Centrum niewolnictwa, głównie ze względu na dwa portale, wyjściowy i wejściowy, którymi można się przemieszczać do świata ludzi. Lokalizacja portali jest informacją objętą wielką tajemnicą, a poznanie jej przypłaca się życiem. Kheeth ściśle współpracuje z Lannai, skąd to dostarczani są kaci, w zamian za żołnierzy.


    LANNAI

Okrutne królestwo, znane z rygoru jeśli chodzi o przestrzeganie prawa i surowych metod karania. Nawet najmniejszy postępek czy niewielka zbrodnia jest kierowana do sądu, który wydaje wyrok. Procesy najczęściej są bezsensowne i kierowane poszlakowo w oparciu na szczątkowej ilości dowodów lub zeznaniu świadków (wrobienie kogoś nielubianego, nie jest jakoś szczególnie trudne), wyroki śmierci sypią się na okrągło. Władze przychylają oko na katów, którzy mogą według woli torturować ofiary przed egzekucją, warunek jest jeden - oskarżony musi danej egzekucji dożyć. W każdym sądzie - których jest w Lannai mnóstwo! - musi pracować jeden sędzia (podległy bezpośrednio hrabii danego regionu), dwanaście ławników, dwóch katów i jeden woźny(a) sądowy - każdy z dorosłych mieszkańców hrabstwa ma obowiązek odbyć 2 tygodniową, nieodpłatną pracę woźnego. W Lannai więzienia zapełnione są jedynie przestępcami czekającymi na wyrok; odsiadka nie jest uznawana za karę. Większość mieszkańców ma poucinane palce, uszy i inne kończyny w ramach kary. Sprawy do sądu kierowane są dla mieszkańców, którzy uzyskali pełnoletność. Dzieci kara się chłostą, którą wymierza kat - ilość batów jest wprost proporcjonalna do wagi przewinienia. Kat nie musi konsultować swojej decyzji z żadnym sądem. Za wielokrotną kradzież ma prawo odciąć dziecku palec, a morderstwo - wychłostać na śmierć. Polityka? Tron dziedziczny w linii męskiej, król, sprawujący władzę absolutną, ma prawo do wyboru żony, hrabia mają dużą władzę i są nietykalni prawnie, niewolnictwo. Główne miasta Lannai są powszechnie uznawane za największe ze wszystkich królestw, gospodarka rozwija się w nich prężnie, koncentrując się głównie na przemyśle (stolica przemysłowa). Zacofane rolnictwo (mało żyznych ziem), słabo rozwinięty sektor usług, w miarę dobry handel, wiele traktatów i szlaków handlowych, a także połączeń komunikacyjnych z innymi królestwami. W Lannai znajduje się bardzo dużo lasów gęstych lasów, gdzie ukrywa się mnóstwo zbiegów - istnieją specjalnie powoływane jednostki policyjne, które zajmują się wyłapywaniem przestępców. Ukrywanie się w lesie grozi śmiercią, za to za wydanie ukrywających się czeka nagroda pieniężna. Tak, tak, donosicielstwo jest powszechne i uważane za rzecz oczywistą oraz słuszną.

    BOR

Spokojne, ubogie królestwo z najlepiej rozwiniętym rolnictwem, które mimo przeciętnie urodzajnych ziem rozwija się świetnie, ze względu na duże plony. Głód zdecydowanie nie grozi Bor, został zapomniany wieki temu. Niewielki dostęp do morza, gospodarka morska rozwinięta w niewielkim stopniu. Przeciętne warunki życia, nie wiele bezrobotnych - dla każdego znajdzie się praca, większość zatrudnionych w rolnictwie. Łagodne prawo, kilka sądów, raczej niska przestępczość, uczciwi obywatele, w końcu właśnie uczciwość i ciężką pracę ceni się tam najbardziej, tron dziedziczny, rządzi król w oparciu o Radę. Najmniejsze królestwo, tylko dwa większe miasta, większość to wsie. Na granicy Z Kheeth znajduje się Targ, jedno z największych targowisk w królestwach, gdzie można kupić niemal wszystko. Niewolnictwo słabo rozwinięte, mieszkańcy nie lubią się nikim wyręczać.


+


    LISIE WYSPY

Cztery większe wyspy i pięć wysepek, wszystkie zależne od Kheeth, które to podbiło Lisie Wyspy podczas Wielkiej Wojny. Przed Wielką Wojną, Lisie Wyspy były jednostką podległą Bor i do dziś dzielą kodeks prawny. Fioletowy odcień skóry świadczy o pokrewieństwie z rodziną królewską, a im intensywniejszy jest, tym powiązanie jest ściślejsze - ma to związek z herbem rodu królewskiego, na którym widnieje fioletowy lis, a to z kolei z nazwą wysp. Owy ród, a właściwie ostatni jego przedstawiciele (kiedyś potężny, dziś nie bardzo), zarządzają wyspą w imieniu króla Kheeth. Sprawami lokalnymi zajmują się wysłannicy królewscy. Lisie Wyspy nie posiadają własnej armii, gospodarka skupia się głównie na handlu, w małym stopniu rybołówstwie. Znaleźć tam można wiele endemitów roślinnych, a także sporo surowców mineralnych, niemal większość eksportowana jest do Kheeth. W Bor odbywa si.eNiewolnictwo obecne, ale słabo rozwinięte, brak klasy średniej, jedynie robotnicza + rodzina królewska.

    ZŁOTE MIASTO

Stolica, nie tylko całego obszaru, na którym koncentruje się akcja, o ile całej jego kultury, muzyki, sztuki, literatury i religii. Wielu artystów mieszka w Złotym Mieście, nazywanym często Świętym Miastem. Stamtąd wywodzą się wszystkie religie i nadal powstają nowe, znajdują się tam wielkie gmachy wypełnione obrazami, a w starych antykwariatach można zakupić wiele cennych księg i pism. Jako tako Złote Miasto nie jest królestwem, ale niezależnym miastem. W Świątyni Wszystkich Bogów znajduje się tron wykonany ze złota, ozdobiony drogocennymi kamieniami, który symbolizuje świętość miejsca. Złote Miasto otoczone jest świętością, panuje tam zakaz przelewania krwi, wnoszenia broni i łamania prawa powszechnego, które brzmi: “Zło jest wszystkim, co obraża bogów. Nie czyń zła”, nie ma tam policji ani sądu, wszelkie procesy - jeśli ktoś złamie jedyne przykazanie, prawo powszechne - odbywają się w jego ojczystym królestwie, a jeśli określenie go jest niemożliwe - Lannai. Zakaz wstępu dla niewolników.




[link widoczny dla zalogowanych]
Legenda: granatowa linia na granicy Morza z Kheeth - Brzeg
ciemnoniebieska linia - obrys całego terenu
pomarańczowe linie - granice królestw
czarne linie - granice hrabstw
czarne kropki - największe miasta. im większa kropka, tym większe miasto.
czerwone kropki - portale. wyjściowy przy granicy z Bor, wyjściowy niedaleko granicy z Feerą
zielone pola - tereny lasu zamieszkałe przez elfy
pomarańczowe napisy - stolice królestw

Jakość niestety się zepsuła przez ukochany skaner, więc wybaczcie. Mam nadzieję, że wszystko jest w miarę czytelne, a te bazgroły jakoś przypominają niedostępne góry i lasy.


*RADA - piętnastoosobowa grupa, składająca się z hrabiów i wyższych urzędników z danego królestwa, w których gronie władca podejmuje najważniejsze decyzje. Każde królestwo ma swoją.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poison dnia Śro 20:41, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.letsbecreative.fora.pl Strona Główna -> RPG / Fabuła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin